Sex-arbete”: Liten komihåg-lapp…. alla BG11:or
Enskilda träffar med de olika grupperna. Schema kommer att sitta på salsdörren.
BG11a: 13/5 kl 11.40 – 13.00 dvs ingen labb!! Helklass!!
BG11b: 6/5 kl 13.20 – 14.35
BG11c: 8/5 kl. 11.35 – 12.40
Inlämning av arbete för kopiering och utlämning till opponerande grupp
BG11a: 20/5 kl 11.40
BG11b: 22/5 kl 9.50 dvs ingen labb!! Helklass!!
BG11c: 20/5 kl 8.10
Redovisning med opposition
BG11a: 27/5 kl 11.40 (forts. 30/5)
BG11b: 27/5 kl 13.20 (forts. 5/6)
BG11c: 27/5 kl 8.10 dvs ingen labb!! Helklass!! (forts. 3/6)
Stödfrågor till opponenter
Detta kan ni fundera över när ni läser in arbetet. När ni ger kritik så försök att ge konstruktiv kritik, inte bara negativ. Låt gärna det positiva komma först.
Redovisa först en kort sammanfattning av arbetet ni läst in.
· Hur är det allmänna intrycket av arbetet?
· Hur är layouten: Försättsblad? Bilder? Text stil/storlek?
· Hur är omfattningen av arbetet? Lagom/ för mycket/ för lite?
· Finns källor? Om ja: är de pålitliga?
· Har författarna besvarat frågorna? Utförligt? Torftigt?
· Är arbetet lätt att förstå? Språkligt/ faktamässigt?
· Vad var bra i arbetet?
· Vad skulle ni vilja ha förtydligat av författarna?
· Vad skulle författarna ha kunnat göra bättre?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar